Каталонія. Іспанія

Локація: Каталонія, Іспанія
Бюджет: 100 євро
Відстані подолано: 2663 км

Каталонія автономія свободолюбивого народу. Стяги розміщені всюди, іспанську від місцевих не почуєш, лише каталонську (хоча вони схожі). Свободу люблять не тільки від уряду, але й від туристів. Не дивлячись на те, що відвідувачі Барселони привозять купу грошей, справжні та консервативні жителі їх ненавидять. Можуть навіть нагрубити, а по місту не рідко можна зустріти написи а-ля «tourist, go home!». Знайомство з Каталонією я почав з типового курортного містечка Platja d’Aro: мило, чисто, є море (звичайно, це ж Коста-Брава!) та приємні ціни. Дідько, у курортному містечку Іспанії, ба навіть, у Барселоні на порядок дешевше ніж у Південній Франції (яка, до речі, дешевша, ніж північна). Все дізнаєшся з порівнянь. Англійську тут знають погано, гірше, ніж у Франції. Будьте готові до армії (може й більше) туристів. Барселона – найвідвідуваніше місто Іспанії, навіть не в сезон. Тут і справді є чим зайнятись (три дні так точно), а якщо все встигнете – на четвертий можете поїхати до храму в горах Монсерат. Краса неймовірна!

• Пізнавальність 75% 75%
  • Гастрономія 90% 90%
  • Транспортування 70% 70%
  • Активності 75% 75%

В Барселоні найкраще знають англійську дилери наркотиків. Якщо ви білолиці та світловолосі, як і я – Вам не пощастило. Для дилерів це зелене світло, вони намагатимуться вам впарити будь-що, особливо на La Rambla (головна туристична вулиця Барселони) та в готичному кварталі. Просто замахали! Чому я написав про повій? Не знаю, але мій хост Джоан (чи можливо правильно Хуан) провів мені оглядову вело-екскурсію. Він дуже інформативно розповідав та показував, коли та де вони виходять, які дорожче . Та й таке, запам’яталось.

До речі, бродити по готичному кварталі опівночі не рекомендую.  Вело-доріжки, прокат працюють відмінно, є безліч станцій, дуже зручно! Одним з крутих моментів подорожі була звана вечеря: я приготував хосту борщ, а він закликав свою сусідку з Аргентини та іншого гостя з Венесуели. Таким чином вдалося познайомити з українською культурою три народи нараз! Це приємно.

А ще, ми з тим самим гостем з Венесуели, Аполіна, разом досліджували гастро-вулиці та потім пішли купатися в морі. 1 квітня я відкрив сезон купання. Аполіна лиш змочив ноги, занадто холодно йому було. Парк Гуеля не зайшов. Сорі, гайз. А от Тібідабо – це круто, особливо коли споглядаєш панорами, які відкриваються з вершини. Не раджу йти пішки, бо заблукаєте в кактусах, не дуже приємно. Хдьте краще транспортом.

Пересування

За 5-денну відвідано два міста узбережжя Коста-Брави: Платья д’Аро та Барселона, застоплено 2 автівки, проїхано автомобілем 294 км, залізницею проїхано 636 км, автобусом – 330 км та літаком – 1593 км.

Найкраща їжа

Різноманіття їжі в Каталонії дійсно вражає. Найбільше мені сподобалися мікси свіжих нарізаних фруктів та смузі на ринку Барселони Mercat la Boqueria. Якщо зайти подалі в цей невеличкий гастро ринок, ще й пообіді, можна відірвати дві склянки фруктів за ціною однієї, або так само два смузі. Щодня мій маршрут в Барсі пролягав саме через це місце. Окремої уваги заслуговують Tapas (а-ля порції) різної комбінації, найбільше сподобалась тапас з білою рибиною з томатами, коричневою пастою з кальмарами та креветки з цибулею. Delicioso! Крім того, ще в них є Pincho маленькі канапки з різною начинкою, як солоною, так і солодкою. Ціни на пінчо варіюються від 1 до 2 євро. Іспанці також мають дешеві маленькі порції пива по 1,20 євро. Все це можна спробувати на гастро-вулиці Carrer de Joaquín Costa. Серйозно, це вулиця для їжі. Безліч спеціалізованих магазинів з недорогим хамоном, чорізо та кабаносі. Для каталонців це як сало, без нього нікуди. І, звичайно, сангрія. Це любов…Схоже, в Барселону варто їхати ще раз, але в гастро тур.

Хід мандрівки

День 1

В Андоррі красиво, не дивлячись на те, що я був лише в прикордонному місті. Високі засніжені гори, дуже контрастує з погодою в Тулузі, а особливо в Барсі.

Загалом хотів потрапити в столицю Ла Велью, але мене ніхто не брав, я вже почав підходити питати на стоянках – нічого. Там знаєте, курортне лижне містечко з такс фрі, в порівнянні з Францією. Пішов стопити до кордону, через 20 хвилин зрозумів, що забув табличку біля місця, де мене висадали… блііін… Вернувся. Постопив на одному місці годину, пішов в інше. Забив, думаю піду пішки в Ла Велью. Вже скоро буде сутеніти, я ще не в машині, всюди сніг, спати ніде.

Дійшов на заправку а таамм…. Рибне місце! Машин купа! Бензин тут теж дешевше. Кожну машину почав розпитувати куди їдуть. Майже ніхто не їхав в Ла-Велью, чи не всі у Францію. Але…

Підходжу до молодика, питаю чи не може підвезти в столицю, той каже, що ні, їде в Іспанію. І тут в мене “загорілася лампочка”: До біса Андорру, це мій шанс! Питаю: “а куди ти їдеш?” – каже “в Жирону” (а це 100 км від Барси, вже знав). Кажу – “так це мені попутній напрям.” Він каже: “що так швидко змінив напрям?” Я й чесно кажу: “бачу, що шансів застопити мало, тому будь-який варіант – супер.”

Короче – це найдобріший чувак, якого зустрів за тріп. Звуть його Фахім, він родом з Пакистану, тримає якусь шаурмічну в Андоррі. З вєтєрком доїхали до його міста Платья дАро по національній трасі в Каталонії, нещодавно відреставрованій, красиво неймовірно.

Ми мило потеревенили, він все мене розпитував які в мене плани на вечір, я теж відказав чесно: що в мене на сьогодні нема заброньованого житла. Доберемось до міста, знайду десь вайфай та буду шукати не дорогий хостел, як не встигну, не знайду – зустріну світанок на березі середземного моря, завжди хотів.

Приїхали, він нагодував в своєму ресторані пан азійської кухні та поселив в хостелі для його найманих робітників. Словом, в мене був доволі просторий номер за 3 хвилини до пляжу в курортному містечку.

Короче – це найдобріший чувак, якого зустрів за тріп. Звуть його Фахім, він родом з Пакистану, тримає якусь шаурмічну в Андорі. З вєтєрком доїхали до його міста Платья дАро по національній трасі в Каталонії, нещодавно відреставрованій, красиво неймовірно.

Приїхали, він нагодував мене в своєму ресторані пан азійської кухні та поселив в хостелі для його найманих робітників. Словом, в мене був доволі просторий номер за 3 хвилини до пляжу в курортному містечку.

День 2

Прогулянки в Платья д’Аро

Наступного дня до обіду потусив по місту, пляжу, забіг в магазин з хамоном, там ще була готова їжа і навіть продавець, що говорила російською. Затарився національними стравами: хамон, паста з соєвим соусом та креветками, якась біла риба з помідорами та цибулею і то все на 5 євро. Наївся досхочу та пішов стопити.

Десь за годину застопив літню пару, підкинули в Барсу. Вони зовсім не говорили англійською і нашим перекладачем був їх син, який по телефону, будучи на Канарах, перекладав що до чого.

День 3

Дослідження Барси на байку

Перше враження – здивувався, що повсюди ростуть мандарини, але їх їсти не можна. Всюди висять стяги Каталонії. Вулиці правильної форми та зручні, в той же час легко заплутатись, бо вони схожі, й побудовані блоками, за виключенням ла Рамбли (центральної вулиці) та портової частини.

В перший день сходив до Сагради де Фамілії, а потім потихеньку чимчикував до хоста. Приємно зустрів якимсь автентичним каталонським лікером, перекинулись словами та поїхали кататись на велосипедах. Інфраструктура для велосипедистів розвинена сильно, не гірше ніж в Копенгагені. Багато об’їхали вночі, Хуан показав від порту та готелю, де знімалась Шакіра кліп, найсмачнішу вулицю Барселони Carrer de Blai, з пінчоз та пивом по 1 євро, до готичного кварталу з дивною величезною кліткою для котів та шлюхами. Причому, він уточнив, що там переважно з Нігерії та Угорщини, перші дешевші, другі дорожчі. Не знаю, звідки він то знає і навіщо мені казав…

День 4

Трек на Тібідабо через кактуси

Вранці забіг перекусити в буфет Каталонського універу – там красиво, сад з балконами і дешеві позиції. На обід затарився в магазі, чайки гоп-стопнули мене на майже цілий багет, в мене згоріла шия. В готичному кварталі бастували якісь студенти щодо музею Пікассо. І тільки на вечір я відкрив для себе головне місце за все перебування – La Boqueria Mercat. Ці стаканчики з нарізкою фруктів та фреші – любов. Кожного дня брав там двічі по фрешу та склянці фруктів. Щиро рекомендую! Фрукти свіжі, прямісінько з Південної та Центральної Америки.

Далі тримав шлях на гору Тібідабо, з якої відкривається панормамний вигляд на 360 градусів на всю Барселну. Але я заблудився… Повна історія описана в інстаграмі за лінком.

День 5

Гастро-двіж та купання в морі

Четвертий дня в Барселоні до мого хоста приїхав ще одинн каучсерфер з Венесуели Аполіна. Ми з ним зробили гастро-прогулянку містом, він відібрав кращі, ні його погляд, американські страви, адже він родом звідти. Потім пішли на пляж окунутися в морі. Сезон ще навіть не розпочався і всі лиш починали засмагати, проте нас це не зупинило. Коли ж наступного разу навідаємось на Середземне море..? Крім того, ми зробили великий обмін валютами своїх країн на пам’ять.

Протягом своєї зупинки також мав нагоду приготувати борщ та одним махом розкрити українську культуру для іспанця, аргентинки та венесуельця 😉 Щоправда, сметану було важко знайти в маркетах.

Словом, каучсерфінг крута річ!

Але якщо ви збираєтесь зупинятися в апартаментах чи будиночках на AirBnB, зкористайтеся цим посиланням та отримайте подарунок $42 на перше бронювання або бронюйте на Booking.com та отримайте $15 кешбеку на за вказаним посиланням.

Найбільшою пригодою, яка запам’яталась з мандрівки Південною Францією (перша частина мандрівки з детальнішими оргмоментами) та Каталонією був кураж з летовищем, лісом та собаками, про який я страшно і смішно написав на телеграм-каналі. Це дійсно було захоплююче, і в той же час повчально.

Пригоди з собаками

НАЙЦІКАВІША ПОДІЯ

Найдурніша подія, але пригоди та халепи, зазвичай, запам’ятовуються краще всього. Так і цього разу. По дорозі назад я вирішив зекономити 16 євро та вночі пішов до летовища Жирони пішки. Це 12 км в один бік. Стартував о 23:00, прийшов о 03:00. Плентатись невідомими ґрунтовками, серед полей, ферм та лісосмуги було страшнувато. Людей видно не було. Ще й в придачу, натрапив на собак з ферми. Добре, що в дитинстві я займався легкою атлетикою та паркуром: чудом втік від них, перестрибнувши двометровий паркан як справжній «ямакасі». Дякую-передякую долі.

Останні мандрівки

Східна Швейцарія

Східна Швейцарія Квітень 2019 7 днів Трекінг Альпами, нічліг під зорями, Віадуки, річки, потяги,та Гранд Каньйон"по-швейцарськи" Тривалість: 7 днів Локація: Баварія, Німеччина, Форарльберг, Австрія, Санкт-Галлен, Граубюнден, Швейцарія  Бюджет: 186 євро Відстані...

Подільські Товтри

Подільські Товтри Квітень 2019 2 дні Кам’яні кряжі, широкий Дністер,душевний кемпінг, триповерхова печера та середньовічна фортеця Тривалість: 2 дні Локація: Кам’янець-Подільський район, Хмельницька область, Україна Бюджет: 20 євро Відстані подолано: 1290 км Мені вже...

Копенгаген та хюгге

Копенгаген та хюгге Листопад 20183 дні Вільне місто, кольорова гавань, усміхнені данці, велосипедний трафік, та відсутність вікінгів Тривалість: 3 дні Локація: Копенгаген, Королівство Данія Бюджет: 65 євро Відстані подолано: 2660 км Тільки-но WizzAir анонсував новий...