Східна Швейцарія

та Гранд Каньйон
“по-швейцарськи”

Тривалість: 7 днів
Локація: Баварія, Німеччина, Форарльберг, Австрія, Санкт-Галлен, Граубюнден, Швейцарія
Бюджет: 186 євро
Відстані подолано: 3450 км

Насправді, доволі спонтанна мандрівка. Спочатку планувалось їхати на Азорські острови, але, оскільки квитки в обидва боки з мільйоном пересадок вартували більше 180 євро – відмовились. З маленьким смутком прийшла позитивна думка: а чом би не поїхати деінде? Наприклад, в Альпи. Красиві швейцарські Альпи. «Похідний» режим, як в старі добрі часи. Вибір впав на Східну частину Швейцарії, де розташовані пологі гірські хребти (в порівнянні з Південно-Західною грядою з Церматом, Маттерхорном).

• Пізнавальність 85% 85%
  • Гастрономія 65% 65%
  • Транспортування 65% 65%
  • Активності 85% 85%

В моєму bucket-list була одна місцина в Швейцарії – Saxer Lücke. Це неймовірні на вигляд прямовисні скелі. Трек, на якому знаходиться ці стрімчаки, проходить вздовж гірського хребту, по один бік якого видно долину Швейцарії, по інший – Князівство Ліхтенштейн.

Словом, локація – must visit. Проте 22 квітня нам не судилося. Снігу було настільки багато, що йти на трек забороняли. Небезпечно! Пішли іншими стежками і вже ввечері, коли за нами прилетів гелікоптер, я перестав сумувати, що ми не пішли туди.

Транспорт

В першу чергу, звичайно, летіли літаком. WizzAir має зручне сполучення Київ (Жуляни) – Меммінген. Звідси відстань до швейцарського кордону – 83 км. Крім того, звідти зручно подорожувати Баварією, яка також має вихід до гір. Далі пересувалися за допомогою автостопу, один раз потягом, а також, на зворотньому шляху, автобусом FlixBus зі сполученням Кур – Меммінген. Назад в Київ тим самим літаком.

Найкраща їжа

Вівсянка за похідним рецептом: кидай все та чим більше. Нормальна, натуральна та корисна вівсянка, яку потрібно варити, а не запарювати. Горіхи, сухофрукти, заправлена топінгом по-українськи, тобто згущеним молоком. Що може бути краще, перед виснажливими треками?

Швейцарія – дорога країна. Мені навіть здалася дорожчою за Норвегію. Крім того, ми постійно були в русі, часу шукати тамтешні заклади з прийнятними цінами не було. В магазин не завжди встигали забігти. Тому, брали частину їжі з собою. Не настільки багато, як в Норвегію (там аж викидати довелось).

Крім вівсянки, закупились в АТБ іншими крупами: кус-кус з овочами, гречка з грибами, булгур з кіноа. Це нова лінійка продуктів. Презумую, що для походів. Вони влучно пофасовані по 200-300 грамів з розрахунку на 3-4 особи. Попереджаю, діліть надвоє, якщо ви в поході.

Єдиний мінус – необхідно купити газовий балон, який спочатку треба знайти. Скажу одразу: на жодній із заправок в Меммінгені їх немає, не шукайте! Можливо, вони є в магазині Intersport (в Норвегії купили саме там), проте він був зачинений в неділю, коли ми прибули в місто. Витрачати день заради балону не хотілося, тому рушили далі. Балон вже знайшли в кемпінгу, в австрійському місті Фельдкірх. В них був лише великий, на 450 грамів, вартував 12 євро. Візьміть на замітку, де знайти балон в тих краях: Intersport або кемпінги.

Так, якщо кому цікаво – за традицією готував борщ хосту Девіду. Весь процес, як і круті фотки та відео можна переглянути в збережених сторіз в інстаграмі з поміткою «Швейцарія».

Хід мандрівки

День 1

Баварія

Меммінген. Що вам сказати? Такого маленького летовища я ще не бачив. Але виглядає гарно та по особливому, як і тамтешні домівки та люди. Не дарма жителі Німеччини самі розділяють звичайних німців та баварців.

Від летовища автобуси курсують виключно за графіком прильоту-вильоту літаків. Для бюджетних туристів: до міста можна дістатися навіть пішки, це займає приблизно 40 хвилин, а на шляху ви побачите як живуть баварці в селі Меммінгерберг.

Перші півдня роздивилися місто. Хотілося зайти в магазин та закупитися тутешною їжею але ні, все зачинено. Працюють лише декілька кафешок та заправки. В неділю всі в церкві… і ми теж зайшли в храм св. Мартіна, послухали співу та помчались до точки стопу. Їх було декілька, тому зливаю найкращу, яка запрацювала найшвидше.

З дивакуватим баварцем, який возив нас колами, дісталися до туристичного міста Lindau. Красиве місто з озером, завбільшки з женевське. Зветься Bodensee. Пройшовшись старим містом, що знаходиться на острові, пішли стопити далі. Цього разу безуспішно. Вирішили забігти перекусити та сіли на потяг до міста Фельдкірх аби дістатися ближче до нашої наступної точки. Вартість квитка біля 4 євро. Там і заночували.

День 2

Скелясті Альпи

Прокинувшись, швидко зібрали речі та пішли стопити далі. По дорозі забігли купили газовий балон в кемпінгу та не встояли аби зайти в місцеву булочну Bäckerei Mangold та випити чашечку кави зі свіжим круасаном. Так вже ті австрійці виглядали безтурботно, що захотілось і самим почілити.

До підйомника на гору Staubern нас підкинув житель Ліхтенштейну Пауль. Вартість проїзду в один бік – 16 швейцарських франків. Цікавий факт, канатна дорога працює завдяки сонячній енергії. На горі є ресторан та готель. Від верхньої точки є два напрямки треків: на південь (Saxer Lücke) та на північ (Hoher Kasten).  Стежки в обидва боки передбачають круті спуски та підйоми, тому будьте готові.

Спочатку ми лишили рюкзаки та пробіглися по північній стежці, потім «намилились» на південь. Добре, що перед виходом наважились запитати: нам повідомили, що йти туди небезпечно у зв’язку з частими лавинами. Для мене це звучало як виклик (дурний я), тому вирішив перевірити. Пройшовши самостійно метрів 150-200 зрозумів, що пані з ресторану мала рацію. Довіряйте тамтешнім!

Доки спускалися, настав вечір. Розклали намет, добре його припасували та пішли готувати їсти. За мить над нами починає кружляти гелікоптер і через 4-5 кіл приземляється біля нас. “Це за нами! Нас прийняли!” – тоді виникали тільки такі думки. ШОК! Паніка! Що робити? Швидко ховаємо пальник та газовий балон. Сидимо і вдаємо, що чілимо. Намет вже не стали збирати, не встигли б точно. Метушитися у нашому випадку – дурниця.

Один із співробітників вискакує з гвинтокрила та йде прямо на нас… 👨 Все відбувалось так швидко, як ніби за нами стежили та прилетіли саме за нами. Але ні, він запитав в мене допомоги: потримати рятувальний інтервентар доки пташка здійматиметься вгору й сідатиме декілька разів. Так, якщо речі під гвинтокрилом не тримати їх знесе потоками повітря вниз по схилу. Що там речі… мене ледь не знесло. Я просто виглядаю як бігтейсті в жовтій куртці, а насправді легкий.

Отже, це була рятувальна місія. Вони знімали двох хлопців, які застрягли десь на крутому схилі. Дякувати професіоналам, все обійшлося. Поляк та Ліхтенштейнер (постраждалі) не на жарт злякалися та змерзли, проте живі та здорові. Їх по черзі зняли та висадили біля нас. Рятувальник подякував за допомогу й ми вдруге видихнули з полегшенням.  Пішли далі готувати їсти.

Нічка видалась дуже вітряною, ще й дощило не на жарт. Це був зірковий час мого нового намету Red Point Steady EXT 2, де він проявив себе на всі 100. Знаєте, пориви вітру були настільки сильними, що я думав нас здує в прірву як ті речі під гвинтокрилом. Кожного разу коли прокидався дякував, що добре припасував намет всіма 14-ма кілками.

Я не знав чого чекати від вітчизняного виробника (такий вже поганий стереотип ми маємо), але дупа вранці була сухою, як і нижній шар намету. Надиво, конденсату не було. Цього разу відкрили отвори для провітрювання і завдяки гарному вітру все обдувалось і просушувалось ще вночі. Чому зосереджу на цьому увагу? Попередньої ночі ми забули про це. Конденсації назбиралось чимало.

Словом, я радий, що Red Point здатні зробити достойний продукт. Так, це не найлегший намет (3,2 кг в повній екіпіровці). Проте, якби в ту ніч дуги були не настільки міцні – нас би колихало як в аеротрубі. =) Після численних обговорень з колегами-мандрівниками щодо ваги (це справді має значення в поході), дійшли висновку, що для різних форматів та напрямів мандрівок необхідно мати відповідну екіпіровку. Для нашого формату намет зайшов круто, а “незручну вагу” ділили на двох.

День 3

Луги, квіти та корівки

Прокинулись на висоті біля 900м над рівнем моря, зварили вівсянки, та потихеньку майнули спускатися спочатку горами, а потім лугами, пасовиськами та автентичними селами.  На шляху до нашого хоста, Девіда, краєм ока озирнули місто Chur, села Lenz, Tiefencastel. Надвечір вже дісталися до поселення Bergün/ Bravuogn. Для мене було несподіванкою бачити всюди в кантоні Граубюнден (а-ля назва «області») дві мови: німецьку та ретороманську. Повечеряли, помили ноги й лягли спати.

День 4

Філісур та Санкт-Моріц

Наступного дня ми рушили в село Filisur, де знаходиться Landwasser Viaduk. Не буду описувати наскільки там круто, просто покажу, а ви приїздіть та подивіться на власні очі.

По обіді за нами заїхав наш хост і ми ринулись в Санкт-Моріц, найвідоміший та найдорожчий зимовий курорт Європи. До речі, їздили ми на Ладі «Ніва». Так, Девід, гордо їздить на ній, разом з іншими трьома власниками таких апаратів долини Альбула. Не заздріть, що ми були в тому курорті. На пропозицію пригостити нас кавою ми відмовили, оскільки чемні та запропонували приготувати Девіду борщу. Виходить, ми приїхали туди просто в магазин. Навіть фотографій не робили, окрім тих, що на шляху. А вони бомбезні…зацініть!

День 5

Руінаульта

Третя і остання точка «must», яку планували відвідати. Так, на тиждень лише три точки. З досвіду більше ніж 1 точку на день планувати не варто, бо по дорозі знайдеш ще багато цікавого. На шляху Девід нам показав секретну локацію. Село, що розташоване на висоті 1761м над рівнем моря. Там живе лише декілька родин і стоїть повністю дерев’яна церква, збудована в 17 столітті. До речі, будівля стилем походить на скандинавську. Також тут зацінили цвітіння крокусів. Краса!

Ruinaulta – це «Швейцарський Гранд Каньйон». Річка Фордеррайн там стрімка і є можливість сплавитися по ній на каяках. Також, вздовж каньйону можна проїхатись на потязі, але ми йшли пішки, щоб встигнути зафіксувати все на фото. Посередині треку ми зупинилися на місцині для пікніку. В Швейцарії таких безліч: облаштовані для готування на вогні місця, зі столами та лавами, все культурно і безкоштовно. В останньому нами відвіданому були навіть дрова.

День 6

Трін Мулін та Кур

Переломна ніч, як сюжет в «Гри Престолів». Спочатку з’явилась низька хмарність, потім дощ, а потім сніг. 26 квітня, Карл! Відфотографували хмари, сніг, лишили наплічники в магазині, мило попрохавши тітоньку та помчались до місцевого озера.

Повернувшись, зварили чаю в старій пилорамі-музеї та застопили автівку до міста Кур. Тут зазнали трішки місцевого двіжу, т.я. був якийсь місячний ярмарок. Просушили речі в кафешці, походили містом. Я зайшов в книгарню та купив другові книженцію – він має хобі збирати книги різними мовами. Після зустрічі з ним, можливо, з’явиться гайд для мандрівки в його місто =)

День 7

Живий Меммінген

Цього разу вдалося побачити Меммінген з людьми, а то минулого разу місто було ніби після зомбо-апокаліпсису. Звичайно, що ми закупилися сувенірами у їстівному вигляді (сир, шоколад) в улюбленому магазині Lidl. То як наше АТБ, тільки краще та з випічкою. ^^ З усієї набраної найбільше сподобались звичайні кренделі з сіллю.

Перед вильотом до хати вже мав свого роду стрес від перенасиченні інформацією, кількості побаченого, швидкості змін локацій. Таке буває, коли подорожуєш. Це свідчить про те, що мандрівка вдалася!

Витрати:

Авіа з багажем – 69 євро;
Трансфери – 22 євро;
Житло – 38 євро;
Харчування – 52 євро;
Підйомник – 15 євро.

Загалом: 186 євро.

Якщо будете їхати компанією 4+ людини, вигідніше брати житло на AirBnB та не прив’язуватись до кемпінгів. Для прикладу, вартість ночівлі в Швейцарському кемпінгу біля 15 євро. 15х4=60. За 100 євро можна орендувати шикарний будинок, часом навіть з сауною. Де взяти решту 40 євро? Скористатися посиланням і забрати подарунок в розмірі 51 євро!

Якщо допис був корисний скажіть про це в коментарях! 😉

Допомога рятувальній місії в горах

НАЙЦІКАВІША ПОДІЯ

Оскільки з початку думалось, що гелікоптер прилетів саме за нами, це була несподівана та нервова пригода. Проте запам’яталась на все життя!

Останні мандрівки

Подільські Товтри

Подільські Товтри Квітень 2019 2 дні Кам’яні кряжі, широкий Дністер,душевний кемпінг, триповерхова печера та середньовічна фортеця Тривалість: 2 дні Локація: Кам’янець-Подільський район, Хмельницька область, Україна Бюджет: 20 євро Відстані подолано: 1290 км Мені вже...

Копенгаген та хюгге

Копенгаген та хюгге Листопад 20183 дні Вільне місто, кольорова гавань, усміхнені данці, велосипедний трафік, та відсутність вікінгів Тривалість: 3 дні Локація: Копенгаген, Королівство Данія Бюджет: 65 євро Відстані подолано: 2660 км Тільки-но WizzAir анонсував новий...

Каталонія. Іспанія

Каталонія. Іспанія Квітень 2018 5 днів Море, сила-силеннагастрономічних шедеврів,прапори Каталонії,каталонська замістьіспанської й англійської,наркотики та повії Тривалість: 5 днівЛокація: Каталонія, ІспаніяБюджет: 100 євроВідстані подолано: 2663 км Каталонія —...

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

© 2018 Wandriwka. Всі права захищено. В мене є юрист!