Окситанія. Франція

Локація: Південь Франції, Окситанія
Бюджет: 150 євро
Відстані подолано: 3111 км

В Південній Франції живуть привітні, відкриті люди. Кількість адресованих в твій бік «Bonjour!» зашкалює. Тут живуть спокійним життям, не поспішають та насолоджуються. Архітектура будівель створює враження, ніби ти поринув в епоху середньовіччя. Що там казати, схоже в Окситанії зберігся один з найстаріших замків в місті Каркассон. Не знаю, як там з дегустаціями крафтових сирів на фермах, але в магазинах їх валом. Спробувати всі я не встиг, хоча й щодня купував новий.

• Пізнавальність 65% 65%
  • Гастрономія 75% 75%
  • Транспортування 80% 80%
  • Активності 70% 70%

Люди тут добрі, довіряють. Починаючи з самого летовища Тулуза отримала від мене плюсик в карму. Як завжди, я не витрачав грошей на мобільний зв’язок, а з хостом ми розгубилися. Не біда – зайшов в найближчий продуктовий, ввічливо запитав чи можна зателефонувати. Касир не тямила англійською(так, до речі, на Півдні Франції там її знають не більше ніж в Україні), покликала прибиральника, той допоміг. І це не єдиний випадок. Мене здивувало, що а Тулузі живе мало французів. В основному – це чорношкірі та араби. Направду, в метро тільки кожен десятий схожий на трушного француза. А от за великим містом – ситуація протилежна. Що я Вам скажу? В Тулузі кльово відчути себе місцевим: після короткого робочого дня поїхати на велосипеді (а їх там багато) на набережну річки Гарони, мило спілкуватись з друзями, при цьому поїдати начинені смаколиками багети, круасани та пити вино, їсти морозиво, ловити промінчики сонця, а ввечері можна і в бар. Саме так тут живуть.

Пересування

За 5-денну відвідано 6 місцевостей, застоплено 8 автівок, проїхано автомобілем 230 км, залізницею проїхано 745 км, автобусом – 430 км та літаком – 1737 км.

За час мандрівки вдалося відвідати: Тулузу, Каркассонн, Кійан та мПюілоран.

Найкраща їжа

Багети з начинкою. Скільки варіацій начинки не зумів порахувати: в кожній кафешці, пекарні щось нове. Навіть круасани не так популярні як ці бутерброди з багетів. А от культ хліба в французів справді шалений. Концентрація місць, де можна купити хліба Тулузі – дві точки на один квадратний метр. Ціни доволі не дешеві – гарячий, більш-менш нормальний багет з начинням 20-25 см стартує від 3-4 євро. Оскільки тріпчик в мене був бюджетний – куштував його лише один раз, бо на 4 євро в маркеті можна взяти салат, бутерброд, два круасани та пару бананів.

Підготовка

Рішення поїхати виявилось дуже спонтанним, мені необхідно було перезавантажитись, а також трішки вийти з зони комфорту, адже в цей тріпчик я поїхав самостійно. Як раз вистрелила акція в Раянів, з Варшави в Тулузу і назад з іншого міста на півдні Франції – 20 євро в два боки. Багато часу на роздуми не було, але хотілось відвідати ще й Іспанію, так як кордон знаходився поруч. Швиденько знайшов зворотній квиток з Барселони (Жирони) за 17 євро та забронював квитки.

По бюджету чітких рамок не мав, проте хотів спробувати по подорожувати цього разу автостопом + каучсерфінгом і багато не витрачати. Попередня мандрівка Східною Європою вартувала мені 450 євро. Поставив собі за мету витратити не більше 400 євро за все. Транспорт орієнтовно в мене був запланований (окрім метро в Тулузі – дорого ппц), на житло закладав менше, оскільки в Тулузі вже мав хоста, в Барселоні було важко знайти. В результаті вийшло трішки дешевше.

Каучсерфінг в Франції працює круто, тому користуватися AirBnB навіть не довелося.

Хід мандрівки

Пригоди вже почались з Польщі. Вирішив застопити з Перемишля до Жешува, бо звідти мав автобус. Через півгодинки мене підібрали, але висадили за 5 км на зупинці автобусу. Автобус, схожий на нашу маршрутку прийшов одразу, проте він заїжджав у всі подорожні міста, ще й попав в пробку. Ми приїхали в Жешув о 19:00, і це був час відправлення мого автобусу до Варшави, проте я знаходився на відстані ще 3-5 км від зупинки Фліксбасу. Швиденько на декілька зупинок раніше вистрибнув з маршрутки та пересів на міський автобус – вони рухаються по своїй полосі без пробок. Від найближчої зупинки до фліксбасу добіг і все одно запізнився на 15 хвилин, і що ви думаєте? Надіявся не без втіхи: тільки підбігаю до зупинки, і одразу під’їжджає автобус до Варшави. Амінь!

Пощастило, неймовірно, бо довелося б переплачувати, недосипати на шляху до Варшави іншим чином, хоча в той момент я думав щось на кшталт: блін, все накрилось, кльовий соло-тріпчик, чому всяка фігня відбувається зі мною, чому зараз, чому я!?

День 1

Приліт в Тулузу. Рок-концерт

Тільки вийшов з приміщення летовища одразу чути милозвучну французьку. Попередньо зв’язавшись з хостом Емелін знайшов потрібний трамвай і давай купувати квитки. Одноразовий квиток на публічний транспорт в Тулузі становить 3,40 євро. Як виявилось потім доцільніше було брати триденний абонемент, бо за три дні на метро я витратив ой багато…

Потім мені потрібно було змінити транспорт на метро на станції Жанна д’Арк. Але я чомусь не доїхав до потрібної станції і вийшов раніше, відповідно не зустрів хоста. Чомусь в мене перестала працювати сімка і я трохи зніяковів, що заставляю чекати. Але потім вийшов з метро та забів Карефур, попросив набрати на моб. в білої тітоньки на касі, але вона зовсім не знала англійської, проте покликала помічника П’єр африканського походження і ми вирішили мою проблему. Подякував та пригостив їх українськими солодощами та погнав на зустріч.

В перший вечір ми завалилися на рок-концерт локального рівня, в другий оглянули місто, сходили на ланч в якийсь заклад з пан азіатською кухнею, а ввечері пішли в бар, де мій хост розвела бармена на пиво.

День 2

Дослідження Тулузи

Наступні два дні просто гуляв старенькими вуличками Тулузи, почілився на березі річки Ла Гарона з круасанами, випив філіжанку кави з бутербродом. Взагалі там не побачив якоїсь яскраво презентованої національної страви, окрім багетів з різним начинням, круасаними, причому в основному без наповнення та кави.

До речі, в Тулузі є два канали: один поєднує місто з Середземним морем за 240 км, зветься Канал дю Міді, інший, канал де Гаронна, приблизно тієї ж довжини – з Біскайським заливом.

День 3

Відвідування Каркассону

Далі за маршрутом було маленьке місто Каркассон. Поредньо я забігав на вокзал і взяв найдешевший квиток на швидкий поїзд на ненавантажені, і в той же час найдешевші години (запитував в Infodesk), вийшло 5 євро (по 2,5 евро) за 40 км.

В Каркассоні величезна фортеця з давньою історією, два ряди оборонних споруджень з баштами, загальною довжиною 3 км, башти, цитадель, ристалище, безліч відвідувачів, багато Іспанців.

Переночував в іншого хоста – діда з колосальним тревел-досвідом, в нього за 200 відгуків, він ще стояв у витоків схожого руху на кауч і просто без інтернету розсилав запити, скажімо, в Лондон, за півроку, поштою, що приїде в гості.

Не знайшов його дім, знов звернувся до напрацьованої схеми – пішов в будівельний магаз, позвонив, він приїхав на авто та забрав мене. Ми заїхали в продуктовий та купили вина. Ціни на фляшку стартують від 3 євро, ми взяли за 10 за рекомендацією Іва. Кажуть, там смачне вино, але мені не сподобалось. Наше закарпатське краще 😉

Подегустували вино та різні види сирів в нього вдома, потім погомоніли про подорожі та зіграли в доміно. Ввечері я його виграв, хоча ніколи не грав в доміно, а наступного дня вже він мене.

Я ж поділився з ним, що збираюсь цілий день стопити. Той порадив відвідати ще один замок на шляху – Пуілорен. А на ранок зварив мені якоїсь бодяги на сніданок, від яка згортає шлунок і не хочеться в туалет. З одного боку – подіяло, з іншого – дуже вже сильна та штука була, зав’язало аж на два дні.

День 4

Стежками країни Катар

Який висновок вже можна зробити?

(Для того щоб подорож була бюджетною – шукайте варіанти і знайдете)

Це ж я вже вибрався в неділлю та католицький Великдень. В Кійо грають в крікет на центральній площі, а я пішов на край селища стопити. Пройшов поліцію, згадав, що тут їх називають фараонами, так і хотілось закричати. Флешбек з дитинства та фільма «Ямакасі».

Застопив першу машину, була така кумедна маленька жабка, причому зеленого кольору й ззаду із сидінням для інвалідів, ну… без ніг =) Ще одна Машина і я дістався до замку Пуілорен, підйом зайняв біля 40 хвилин, бо сів ще перекусити чорізо та вонючий сир. На другий день він вже взагалі завоняв весь рюкзак, але був смачнішим. Марка була “AXE” з намальованим монахом на обгортці. Вхід на територію замку вартує 6 євро. Не знаю, за що, бо в Каркасон вхід безкоштовний, крім цитаделі та Ристалища… а тут підіймаєшся пів години і оба сюрприз, потім ще 10 хвилини, але панорама звичайно бомбова!

Коли робив фотки, виліз трохи за паркан, мене побачив відвідувач. Я такий йому кажу: «do not do like this, I’m just a crazy Ukrainian», а він відказує: «If you fall, it’s gonna be PIZDEC». Я очманів, почувши таке!

День 5

Плато Піренеїв

Наступною точкою, яку також відвідав випадково було плато Піренеїв високо в Горах, на яке мене завіз француз з Канади. Було то десь біля села Ле Буске, не далеко від заповідника Піренеї-Каталан.

З того плато я довго не міг вибратися. Великдень, всі святкують або сидять вдома. Вже на знімав сторіз, поїв, попив. І пішов пішки, потім мене підібрала пара з Британії і зробила комплімент, шо моя англійська «is perfect». Це було так приємно чути від носіїв мови. Дістався до наступної точки, селища Акс. Там до Андорри мене підібрали компанія з Тулузи, яка на вихідних їздить затарюватись цигарками та алкоголем в Андорру.

В Андоррі красиво, не дивлячись на те, що я був лише в прикордонному місті. Високі засніжені гори, дуже контрастує з погодою в Тулузі, а особливо в Барсі.

Як продовжувалась мандрівка Андоррою та Каталонією читайте за лінком.

Автостоп через Піренеї

НАЙЦІКАВІША ПОДІЯ

Вперше повноцінно почав стопити саме з цього тріпу. І це виявився челенж, адже довелося долати сільську, гористу місцевість на католицький Великдень, автівок мінімум. Завдяки автостопу вдалося відвідати одне з найгарніших плато Піренеїв та успішно дістатися до Андорри.

Останні мандрівки

Східна Швейцарія

Східна Швейцарія Квітень 2019 7 днів Трекінг Альпами, нічліг під зорями, Віадуки, річки, потяги,та Гранд Каньйон"по-швейцарськи" Тривалість: 7 днів Локація: Баварія, Німеччина, Форарльберг, Австрія, Санкт-Галлен, Граубюнден, Швейцарія  Бюджет: 186 євро Відстані...

Подільські Товтри

Подільські Товтри Квітень 2019 2 дні Кам’яні кряжі, широкий Дністер,душевний кемпінг, триповерхова печера та середньовічна фортеця Тривалість: 2 дні Локація: Кам’янець-Подільський район, Хмельницька область, Україна Бюджет: 20 євро Відстані подолано: 1290 км Мені вже...

Копенгаген та хюгге

Копенгаген та хюгге Листопад 20183 дні Вільне місто, кольорова гавань, усміхнені данці, велосипедний трафік, та відсутність вікінгів Тривалість: 3 дні Локація: Копенгаген, Королівство Данія Бюджет: 65 євро Відстані подолано: 2660 км Тільки-но WizzAir анонсував новий...